Hoppa till huvudinnehåll

Proceedings 2005

3:e Pedagogiska inspirationskonferensen 31 maj 2005

 

Presentationer:
Å Lindberg-Sand, T Olsson
Utformning av examinationssystem – konsekvenser för studenternas studier och lärares arbete

M Ek, J Bengtsson, A Axelsson
Femteklassprojektet - rekrytering och samtidig kompetensutveckling

B Regnell
Praktikprojekt och näringslivssamverkan för motivation
och djupinlärning

J Borell, A Gudmundsson
Effektiv kommunikation av projektarbetens pedagogiska syften
   
B Regnell
Ska teknologen tillverka tentan? - Erfarenheter av studentmedverkan i utformningen av skriftlig examination

J Mörée, J Nordensson, A Axelsson
Innovationsprojektet - rekrytering och samtidig kompetensutveckling

C-J Asplund, L Bengtsson
Case Construction as Intervention (endast presentation, ej i proceedings)

M Almqvist, B-A Jönsson, mfl
European Medical Imaging Technology Traning, EMIT - ett prisbelönt EU-
utbildningsprojekt

   
H Rodhe
Active Poster presentation

B-A Jönsson, E Berglund
Medicinsk fysik för gymnasielärare - en lyckad nät-/distanskurs för ökad kompetens och rekrytering

N Andersson
Industry Participation in Teaching – An Example

M Grimsberg,  T Olsson
Teknologers förståelse av centrala begrepp i en kemiteknikkurs

A Ahadi, C Andersson, K Nilsson, S Iyengar
Metoder att förbättra examinationsfrekvens och främja djupinlärning för en stor grupp studenter 

P H Andersson, Å Forsberg
Cooperation Between Library and Teaching and Learning – What ́s
the Use?

C-J Asplund,  P Jordan
Strategic Management – A Small Pond and Six Time Zones Apart: A Comparison of Face to Face and Oneline Teaching, Sweden and the United States
 

C Führer, M Grimsberg
Integration av numeriska metoder i kemiteknikutbildninge
   
E Parhamifar, E Wetterstrand
Operativ utvärdering – Erfarenheter från två kurser vid LTH

A Fuentes,  A Johansson, J Andersson, P Nilsson
Gender and Programming: A Case Study

H Bregnhøj, B L Christiansen, M Grützmeier, J Lønholdt, N Thygesen
Grænseoverskridende gruppearbejde

G Ewald, P Wallman
Modellering som pedagogisk metod
 
   
Roundtable:
A Axelsson
Kan man lita på kamratgranskning?
 
S Markvorsen
Matematikken i Krydsfeltet mellem Undervisning, Forskning og Innovation
 
C Bränning, A Dederichs, A Petersson, K Åstrand
Counterworking Male Takeover during Class Room Activities in Superior Technical
Education


D Sjöberg
Står lärandet i konflikt med rationellt tänkande?

R Andersson, L Bendix
eXtreme Teaching

T Olsson,  L Antman, P H Andersson,  S Booth
Kvalitativ bedömning av pedagogisk kompetens – en tvådimensionell matrismodell

I Svensson
Styrelsemöte - en ny examinationsmetod
 

Sidansvarig: asa.ahnfelt@lth.lu.se | 2020-12-10