Proceedings 2021

11:e Pedagogiska inspirationskonferensen 9 december 2021

 

Presentationer

Användning av CEQ:s TM-skala för projektbaserade kurser (PDF, 435 kB)
D Motte, H Eftring, K Elner-Haglund, K Rassmus-Gröhn, A Sjögren, L Jensen

Användning av beräkningsappar i Canvas (PDF, 395 kB)
M Grimsberg, G Lidén

Samarbetslärande i Endimensionell Analys (PDF, 429 kB)
S Maad Sasane, L Zetterqvist

Hur får man balans i studierna? En rapport om studie- och karriärvägledningens retentionsarbete (PDF, 294 kB)
I Holmberg

Structured Approach for Enhanced Course Evaluation Meetings (PDF, 525 kB)
P Persson, R Thomasson, W Axner, H Bagge

Open Optics Module – av studenter, för studenter (PDF, 3,1 MB)
J Mauritsson, S Selleck

Är aktiva studenter på seminarium en utopi? (PDF, 388 kB)
B Fagerström

Introducing Norm Creative Perspectives in Engineering and Design Educations (PDF, 307 kB)
P-O Hedvall, P Mattsson

Students in CEQ-meetings – insights into how students prepare for the core part of the CEQ-process (PDF, 371 kB)
K Eftring, T Roxå

Interaktiva föreläsningar i kurser inom beräk- ningsmekanik med Jupyter Notebooks (PDF, 433 kB)
J Lindemann

Aktivt inlärningsseminarium för undervisning av komplexa problem för förstaårsstudenter (PDF, 882 kB)
A Abdul Hamid

Tools for improving student motivation used during online teaching in higher education due to Covid-19 (PDF, 274 kB)
E Ruhe, M Mcnamee, G Du, J Malmborg

Teaching two course instances of online teaching – what changed from 2020 to the ”new normal”? (PDF, 2,9 MB)
P Warfvinge, T Roxå

Learning goals in PhD education: How can their usefulness be improved? (PDF, 287 kB)
A Månberger

Autentisk examination – vad är det? (PDF, 307 kB)
S Nilsson

Informal learning mechanisms: Continual competence development for becoming successful in professional work (PDF, 294 kB)
P Derwik

Benefiting from online teaching experiences – a collaboration between two engineering courses (PDF, 361 kB)
I Björnsson, J Niklewski

BIOSPACE – A low-cost platform for problem- based learning in biophotonics (PDF, 3,8 MB)
H Månefjord, M Li, C Brackmann, N Reistad, A Merdasa, M Brydegaard

Home labs – are they here to stay? (PDF, 321 kB)
P Ohlsson, A Ehn, M Cinthio, J Gran, I Svensson, P Augustsson

Learning to innovate in uncertainty – Design thinking as a pedagogic approach to address real-world challenges in engineering education (PDF, 255 kB)
J Lagerstedt Wadin, A Warell

Vad är viktigast för studenterna i deras digitala lärmiljö̈? (PDF, 306 kB)
S Nilsson, T Roxå

Roundtable

When are pedagogically motivated simplifications dangerous lies? (PDF, 311 kB)
M Alveteg

Mass laboratory exercise on distance (PDF, 619 kB)
M Alsved, J Löndahl

Distance teaching: An opportunity to improve the teaching at the university? (PDF, 237 kB)
A-L Sahlberg

The LU PhD Writing Lab - Helping PhD students build effective and sustainable writing habits, one writing snack at a time (PDF, 310 kB)
V Boix, J Lindström, J Löfgreen, H Månefjord, M Pettersson, J von Platten

Serious gaming som verktyg för bättre (och roligare) lärande (PDF, 237 kB)
K Jönsson, S Haghighatafshar, H Aspegren, N Andreasson

Ledarskapsrelaterade ämnen i ingenjörsprogram – vem avgör vad och hur mycket? (PDF, 295 kB)
H Szentes

Accessibility of post-pandemic hybrid TLAs at LTH: What could be done? (PDF, 247 kB)
G C Lorenzini, J Lundberg, P Mattsson

    Sidansvarig: webbredaktion@lth.lu.se | 2021-11-18