Hoppa till huvudinnehåll

Proceedings 2023

12:e Pedagogiska inspirationskonferensen 7 december 2023

 

Presentationer

Using Role Play to Increase Student Engagement With Academic Literature (PDF, 251 kB)
R Pugh, M Grillitsch

Students social network in undergraduate studies – does connecting to peers matter? (PDF, 1230 kB)
A H Jónsdóttir, M S Sigurðardóttir, M Þ Torfason

Tidig obalans mellan könen i produktivitet och impact hos doktorander, beroende på kön hos handledare-doktorand-kombinationen (PDF, 269 kB)
M Antfolk

Discussion Seminars – an Award-winning Pedagogical Method (PDF, 1940 kB)
F Heskebeck

Spel i undervisning och forskning – att lära ut till och samtidigt lära av studenter (PDF, 281 kB)
J Lindström Månefjord

Studentperspektiv på hållbarhetsundervisningen: kopplingar mellan yrkesroll och hållbarhetsarbete – en pilotstudie (PDF, 253 kB)
L Carling

Genreväxling som stöd för forskarstudenters skrivutveckling (PDF, 285 kB)
S Pelger

Aktivt lärande med omvänt klassrum i civilingenjörsutbildningen  (PDF, 624 kB)
L Hartman, S Maad Sasane, J-F Olsen

Studentaktiva föreläsningar – Implementering av 'Hitta-fel quiz' för ökat studentengagemang och lärande i programmeringskurser (PDF, 466 kB)
N Hasanzade

“If I don’t trust my teachers, how can I learn then?” – why LTH students trust teachers, and what we can do to increase their trust (PDF, 237 kB)
P Persson, M Glessmer, R Forsyth

Towards Super Supervision (PDF, 246 kB)
M Oskarsson, V Larsson, C Olsson, N C Overgaard, I Arvidsson, G Flood, M Nilsson

Catching Students’ Interest and Curiosity through Demonstration  (PDF, 324 kB)
K C Le, A-L Sahlberg, T Holmqvist

Learning approaches studied on newly introduced exam problems (PDF, 357 kB)
T A Cardinale, G Miranda, O Rubin, A Stenquist, P Stürmer

Från förvirring till klarhet – att tämja det stora utredningsmonstret  (PDF, 368 kB)
M Björklund, B Oskarsson, F Stahre, M Wiger

Excellent Teaching Practitioner vid LTH – Hur fungerar det och hur blir man det? (PDF, 478 kB)
T Roxå

Hybrid Data Communication Lab – a Case Study  (PDF, 393 kB)
J A Andersson, S Willhammar, A Sheikhi

Reducing Free-riders by Individual Achievement Tracking in Group Work (PDF, 178 kB)
E Söderberg

Vägen till yrkesskicklighet – Attityder till kunskap och problemlösning (PDF, 698 kB)
C Uhr, S Svensson

Academic teachers` attitudes to the Pedagogical Academy at The Faculty of Mathematics and Natural Sciences, University of Bergen, Norway (PDF, 493kB)
O Førland

Förenklade verktyg i högre utbildning: erfarenheter från programmering och elektronik (PDF, 279 kB)
A J Johansson, S Willhammar

Taking action to enhance student learning – a process for programme committees to improve courses that require development (PDF, 321 kB)
H Bagge, P Persson, W Axner, R Thomasson

Roundtable

Tips for creating inclusive classrooms at LTH (PDF, 322 kB)
H Eftring etal

Bringing the edges to the core (PDF, 1400 kB)
D Motte, R Pugh

Course development – lessons learned from usability evaluations (PDF, 312 kB)
K M Gerhardsson

Har du undermedvetna fördomar? – ett interaktivt föredrag om jämställdhet på LTH (PDF, 802 kB)
J Lindström Månefjord, J Allansson, J Åström

Perspectives on supervising and conducting interdisciplinary research projects (PDF, 281 kB)
I Bäckström, H Davidsson, E Larsson, F Lenrick, C Windmark

“Wow, that’s a LOT!” Increasing Engagement and Understanding in Sustainability Using Tangible Learning Methods (PDF, 320 kB)
B Hedin, A Blomqvist, A Rajendran Menon

Oral Examination as an Opportunity for Increased Student Learning (PDF, 269 kB)
A Cedergren

Reducing the Impact of Bias in Oral Assessments (PDF, 467 kB)
M S Gerlt, J von Platten, M Klöckner, V Larsson, T Cedervall

    Sidansvarig: asa.ahnfelt@lth.lu.se | 2023-11-16