Hoppa till huvudinnehåll

Proceedings 2016

9:e Pedagogiska inspirationskonferensen 15 december 2016


Presentationer:

Autonomy in PhD-education – Supervising for Independence.
M Borg, F Kopsch, T Roxå, P Stankovski, J Svensson

Motivation och egenintresse hos handledare i examensarbeten.
H Svensson, A Cedergren, D Andréen, M Messing

Using Climate Research to Introduce Sustainability in a Computer Science Curriculum.
O Leifler

Strategies for Teaching Students with Heterogeneous Prior Knowledge.
E Fitzgerald, M Lentmaier

Learning objectives for a degree of Doctor – activities and assessment.
C Turner, M Sandahl

Students’ learning experience in multidisciplinary project groups – Insights from a packaging development course.
K Molina‐Besch, A Olsson

Case-undervisning baserad på lärarens forskning.
A Ahlberg

Is it a good strategy to offer pedagogical training to doctoral students?
J Löfgreen

Assessment of PhD school activities – longitudinal study of a doctoral student cohort within an EU network.
J Mauritsson, A Ahlberg

Vad kan vi lära av studenternas rapporter från den yrkesinriktade ingenjörsträningen?
O Holst, M Wahlgren

Teaching Academic Writing to Large Classes of Engineering Students.
E Bjarnason, J Linåker

"Studenterna lär sig det de får arbeta med. Ge dem ett bra arbetsmaterial!"
L Zetterqvist, J Lindström

Utan män vågar kvinnor prova – lärdomar av genusseparerad programmeringsundervisning.
S Nilsson, B Regnell

Resource Decline in Higher Education – Perceptions and Consequences.
B Arvidsson, E Gottsäter, M Hagelsteen, O Linderoth, S Mobini

Project BioTrack: Students’ bio-related progression during year 1-3 at the Biotechnology program.
J Linares-Pastén, P Rådström, M Carlquist, J Svensson Bonde, M Hedström

RAC - ett verktyg för kvalitetsutveckling inom utbildningsprogram med studenternas lärande i fokus.
F de Laval, T Roxå, I Svensson, P Warfvinge, C Åkerman
 

Roundtable:

Kvalitet och bedömning i forskarutbildningen: hur navigerar vi i ett landskap av formella och informella krav och möjligheter?
M Ohlin, A Ahlberg

Att Märka Ord.
H Davidsson

Sagan om examensringen – en akademisk tragedi.
B Hedin, D Pargman, O Bälter

Utan karisma: att kunna nå fram till studenterna.
D Motte

Individuell bedömning av grupparbeten inom högre utbildning.
M Cinthio, I Svensson, A Warell
 

Vodcastsession:

En MOOC om akademiskt skrivande – studentstöd och lärarresurs.
S Pelger, S Santesson

Sidansvarig: asa.ahnfelt@lth.lu.se | 2020-12-10