Hoppa till huvudinnehåll

Från ABB till ÅF: Succé för LTH:s arbetsmarknadsdagar

– Publicerad den 10 november 2011

Joakim Sundén och Sigrid Magnusson var på plats för att rekrytera nyutexaminerade studenter till Spotify

Hela 145 företag visade upp sig på Teknologkårens arbetsmarknadsdagar Arkad, som den här veckan genomfördes i Kårhuset och Studiecentrum på LTH. Störst monter hade Vattenfall samt lundabolaget Tetra Pak, som även är Arkads huvudsponsorer.

På mässgolvet fanns allt från moderna medieföretag som Spotify och Bloomberg till anrika industriföretag som Höganäs med över 200 år på nacken. Medan företagen presenterade sig passade många studenter på att leta praktik eller examensarbete.

Mässan har arrangerats sedan 1974 och hade det inte varit lokalbrist på grund av renovering av Matteannexet så skulle årets upplaga slagit alla rekord.

– Vi har behövt tacka nej till säkert ett femtiotal företag, säger Elin Wennerström, projektledare för Arkad.

Årets upplaga skapas av en heltidsarvoderad projektledare tillsammans med 280 ideellt arbetande studenter.

Se fler bilder från mässgolvet

Se filmen från förberedelserna inför Arkad